Styrketrening ala Ck Sotra

Tenkte jeg skulle skrive litt om det styrketrenings opplegget vi i guttakrutt har fått av treneren vår Are !

Opplegget fikk vi et par uker før jul. I starten skulle vi bare ha den 1 gang i uken med 3 repitisjoner, før vi skulle øke til 2 ganger i uken i Januar. Og så 2 ganger i uken og 4 repitasjoner.

1 repitisjon ser slik ut, noen lunde:

Knbøyhopp 10 stk

Ettbeins knebøy 10 stk (med stol og xtra vekt)

Tåhev mot vegg 15 stk (med xtravekt)

Pushups 10 stk (den tyngste !!!)

Rygg 10 stk (rolig)

Planken 1 min

 

Etter en slik økt kjenner du det godt i hele kroppen (spess i armene, gangsperr i flere uker !)

Men muuusklane kommer også da ! Kjenner at det har hjulpet godt gjennom vinteren (Y)

 

I kveld blir bakkeintervall med gutan ! Forhåpentlig vis blir det bedre vær enn siste uke !

 

Krysser fingrene :)


 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

guttakruttsproteam

guttakruttsproteam

16, Agdenes

Kategorier

Arkiv

hits